احمد علی زارعزاده فرماندار مهریز:

برای انتقال آب زاینده رود  به مهریز هزینه ای معادل ده ونیم میلیارد تومان اختصاص یافته است

یزدفردا "زارع خبرنگارمهریز:وی گفت : در چند روز گذشته نیز شایعه ای در شهر پخش شده بود مبنی بر اینکه قرار است خط لوله اب زاینده رود از وسط زمین دانشگاه امام صادق بگذرد واین باعث شده که کار متوقف بشود.

وی تاکیدکرد " به هیچ عنوان چنین چیزی نبوده است نقشه ای که برای داشنگاه تهیه شده بود باعث شده بود که خط لوله اب زاینده رود از زیر ساختمان دانشگاه بگذرد و ما با پیگیری های که کردیم قرار شد که این خط لوله کمی تغییر مسیر بدهد بودجه اتقال اب تامین شده قرار داد ان با پیمانکار بسته  و کار شروع شده است .

وی در ادامه افزود:هزینه ای که برای ساخت مخازن این خط انتقال در نظر گرفته شده است برابر است با هزینه ای که در تمام سال های بعد از انقلاب برای مخازن اب مهریز صرف شده است هزینه ای معادل یک میلیارد و پانصد میلیون تومان.

 وی افزود :پیک مصرف شهرستان مهریز 220 لیتر در ثانیه است ولی هم اکنون 120 لیتر اب بیشتر نداریم. ما مجوز حفر 4 چاه را گرفت یم و حفر کردیم که سه تای ان خشک بوده است و با حفر این چاها به اب مورد نیاز دست رسی پیدا نکرده ایم .

فرماندار مهریز افزود:4 چاه شخصی نیز را به صورت استیجاری از صاحبان ان خریداری کردیم و لی هم چنان با کمبود اب روبه رو هستیم به حول قوه الهی سال اینده اب زاینده رود به دست مردم مهریز میرسد . مصرف مردم مهریز بسیار بالاست و هر نفر 400 لیتر روزانه اب مصرف میکند میانگین مصرف اب مصرفی مردم استان 250 لیتر است مردم مهریز عادت کرده اند که اب شرب را برای کشاورزی استفاده کنند.

و هم اکنون مردم شهرستان مهریز برای تامین آب شرب مورد نیاز خود" در مواقع ضروری با مراجعه به قنات های این شهر آب شرب مورد نیاز خود را تامیین میکنند .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا